MATERYALİN
ADI: Prizma yapboz
YAŞ
GRUBU: 5-6 Yaş
KAZANIM
GÖSTERGELER:
BİLİŞSEL
GELİŞİM
Kazanım
1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım
6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
Kazanım
14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri:
Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
Kazanım
15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Bir bütünün parçalarını söyler. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
MOTOR
GELİŞİM
Kazanım
4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri yan yana dizer.
Nesneleri
yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
KİŞİ
SAYISI: 1
GELİŞTİRİLİRKEN
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Keçe, slikon, slikon tabancası , ip, iğne ,elyaf
MATERYALİN
PARÇALARI: Üzerinde her bir parçada çiçeğin büyüme
evrelerini temsil eden 6 parça prizma, referans kağıdı
MATERYALİN
KULLANILIŞI: Altı adet prizmanın üzerinde bulunan şekillere
göre öncelikli olarak tohum haliyle büyüme evrelerine göre sırasıyla
birleştirerek son olarak çiçek haline gelmiş şekilde yapılır.Bütün parçalar
birleştirildiğine prizma şekli oluşur.
Bu
materyal Türkçe etkinliğinde,fen etkinliğinde ve oyun zamanı etkinliklerinde
kullandırılabilir.
MALZEMELER:
-
Keçe
-
Slikon
-
Slikon tabancası
-
İp
-
İğne
-
Elyaf
MATERYALİN YAPILIŞI: ilk olarak
bir prizmanın yapılabilmesi için aşağıda gösterilen şekilde ki gibi
keçeler(kalın keçe) -(istenilen boya göre cm ler ayarlanarak) 6 adet parça
şeklinde kesilir. Daha sonra bu köşeler bir araya getirilir(yapıştırma payları
dikkate alınmalı ). Bu kısımlar içeri kıvrılarak silikonla yapıştırılır ancak
elyaf konulabilmesi için bir köşe açık bırakılır ve elyaf konulduktan sonra
burası da silikon ile yapıştırılır. Sonrasında köşelerin estetik durması için
ipler slikon ile yapıştırılır.6 adet bu şekilde prizma yapıldıktan sonra hepsi
bir araya getirilir. Dışarıya bakan yöne fasulyenin evrelerini temsil eden
resimler teker teker keçeler kesilerek her bir prizmaya bir evre denk gelecek
şekilde yapıştırılır.
Hazırlayan: SİNOP ÜNİVERSİTESİ Okul öncesi
öğretmenliği
Semiha
AYDIN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder