26 Nisan 2018 Perşembe

YAPBOZ





MATERYALİN ADI: Prizma yapboz
YAŞ GRUBU: 5-6 Yaş
KAZANIM GÖSTERGELER:
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
 Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri: Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre ayırt eder, eşleştirir.
Kazanım 14: Nesnelerle örüntü oluşturur.
Göstergeleri: Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
Kazanım 15: Parça-bütün ilişkisini kavrar.
Göstergeleri: Bir bütünün parçalarını söyler. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Nesneleri yan yana dizer.
 Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
KİŞİ SAYISI: 1
GELİŞTİRİLİRKEN KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Keçe, slikon, slikon tabancası , ip, iğne ,elyaf
MATERYALİN PARÇALARI: Üzerinde her bir parçada çiçeğin büyüme evrelerini temsil eden 6 parça prizma, referans kağıdı
MATERYALİN KULLANILIŞI: Altı adet prizmanın üzerinde bulunan şekillere göre öncelikli olarak tohum haliyle büyüme evrelerine göre sırasıyla birleştirerek son olarak çiçek haline gelmiş şekilde yapılır.Bütün parçalar birleştirildiğine prizma şekli oluşur.
Bu materyal Türkçe etkinliğinde,fen etkinliğinde ve oyun zamanı etkinliklerinde kullandırılabilir.

MALZEMELER:

  •          Keçe
  •          Slikon
  •          Slikon tabancası
  •          İp
  •          İğne
  •         Elyaf
MATERYALİN YAPILIŞI: ilk olarak bir prizmanın yapılabilmesi için aşağıda gösterilen şekilde ki gibi keçeler(kalın keçe) -(istenilen boya göre cm ler ayarlanarak) 6 adet parça şeklinde kesilir. Daha sonra bu köşeler bir araya getirilir(yapıştırma payları dikkate alınmalı ). Bu kısımlar içeri kıvrılarak silikonla yapıştırılır ancak elyaf konulabilmesi için bir köşe açık bırakılır ve elyaf konulduktan sonra burası da silikon ile yapıştırılır. Sonrasında köşelerin estetik durması için ipler slikon ile yapıştırılır.6 adet bu şekilde prizma yapıldıktan sonra hepsi bir araya getirilir. Dışarıya bakan yöne fasulyenin evrelerini temsil eden resimler teker teker keçeler kesilerek her bir prizmaya bir evre denk gelecek şekilde yapıştırılır.
   

 Hazırlayan: SİNOP ÜNİVERSİTESİ Okul öncesi öğretmenliği
                                           Semiha AYDIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder