5 Mayıs 2018 Cumartesi

KUKLA



MATERYALİN ADI: GÖLGE KUKLA(HACİVAT KARAGÖZ)
YAŞ GRUBU: 3-6Yaş
KAZANIM VE GÖSTERGELER
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
-Nesne/varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu söyler.
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır.
Göstergeleri:
Konuşurken nefesini doğru kullanır.
Konuşurken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
 Göstergeleri:
 Jest ve mimikleri anlar.
Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır.
 Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür.
 Konuşmayı sonlandırır.
 Konuşmalarında nezaket sözcükleri kullanır.
 Sohbete katılır.
Konuşmak için sırasını bekler.
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
-Nesneleri takar/çıkarır.
KİŞİ SAYISI:
 1 kişi ya da iki kişi karşılıklı kullanabilir.
GELİŞTİRİLİRKEN KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER:
Makas, misina ipi, asetat kâğıdı, asetat kalemi, Hacivat Karagöz şablonu, ahşap çubuk

MATERYALİN PARÇALARI:
Hacivat ve Karagöz kuklası olduğu için iki parçadan oluşuyor.
MATERYALİN YAPILIŞI:
İnternetten karagöz Hacivat şablonu bulup çıkarttım. Bu şablonları asetat kağıdının altına koyup şeklini çizdim ve daha sonra makas yardımıyla ilgili yerlerden kesip kalıbı çıkarttım. Renkli asetat kalemleriyle boyadım. Parçaları ilgili yerlerinden metal bir parçayla çok küçük delerek misina ipiyle birleştirdim.(Bilindiği üzere bu materyal bir sürü parçadan oluşuyor ve daha sonra bu parçaların birleşmesiyle hareketli bir kukla meydana çıkıyor.) Daha sonra kuklaların gövdesini şablonda belirtilen yerlerden delerek ahşap çubukların takılacağı yuvaları açtım.(bu çubuklar kırtasiyelerde satılıyor)
MATERYALİN KULLANILIŞI:
Materyal canlı renklerden oluştuğu için oldukça dikkat çekicidir. Hacivat Karagöz geleneksel Türk tiyatrosunun bir parçası olduğu için Tiyatro haftasında kullanılabilir. Kuklaların gövde kısımlarına takılan çubuklarla materyal çok rahat bir şekilde kullanılıyor. Çocuklar oyun zamanları içerisinde de bu materyali kullanarak kendi diyaloglarını oluşturabilir ve dil gelişimi açısından oldukça faydalı bir materyaldir.
 HAZIRLAYAN: SİNOP ÜNİVERSİTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ  3. SINIF ÖĞRENCİSİ NESLİHAN GÜMÜŞ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder