MATERYALİN ADI:Tetris Yapbozu
YAŞ GRUBU:5-6 Yaş
KAZANIM VE GÖSTERGELER:
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1: Nesne / durum /
olaya dikkatinin verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken
nesne / durum / olaya odaklanır.
Kazanım 10:Mekanda konum
ile ilgili yönergeleri uygular.
Göstergeleri:
Yönergeye uygun olarak
nesneyi doğru yere yerleştirir.
Kazanım 15:Parça bütün
ilişkisini kavrar.
Göstergeleri:
Parçaları birleştirerek
bütün elde eder.
Sosyal- Duygusal Gelişim
Kazanım 8:Farklılıklara
saygı gösterir.
Göstergeleri:
Etkinliklerde farklı
özellikteki çocuklarla birlikte yer alır.
Motor Gelişim
Kazanım 4: Küçük kas
kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:Nesneleri yeni
şekiller oluşturacak biçimde bir araya geirir.
KİŞİ SAYISI: 2-3
GELİŞTİRİLİRKEN KULLANILAN ARAÇ-GEREÇLER:
Mukavva,İki
tarafı yapışkanlı bant,falçata,kırmızı, mavi, sarı renklerde evakağıdı, kalıp
için kağıtla Makas
MATERYALİN PARÇALARI: Z-L kare, dikdörtgen
şekillerinden oluşan 21 parça.
MATERYALİN KULLANILIŞI:Çeşitli şekillerden oluşan parçaları birleştirip şekil tamamlanır.
MATERYALİN YAPILIŞI:
Kalın fotoblok 23x31 ölçülerinde dikdörtgen olarak kesilir.
Kesilen kalın fotoblok zemin olarak kullanılır. 23x31 ölçüsünde ince fotoblok
kesilir. Kenarları 1 cm olacak şekilde içi boş bir kenarlık çerçevesi
hazırlanır. Çerçeve şeklinde hazırlanan ince fotoblok çift taraflı bant
yardımıyla kalın fotobloğa yapıştırılır. Hazılanan tablonun arka kısmı ve kenar
çerçeveleri renkli eva ile kaplanır. İnce fotobloklar t, l, z ve kare şeklinde
kesilir. İki tarafı aynı renk eva ile çift taraflı bant sayesinde birleştirilir.
Puzzle’ın parçalarının kaybolmaması için; oluşturulan zeminin boyutundan 5 cm
fazla olacak şekilde 2 adet kumaş parçası kesilir. Ve kesilen kumaş parçaları
uygun olarak çanta şeklinde kalın siyah ip ile dikilir. Ağız kısmına ise düğme
dikilir. Çocuğun çantanın içerisinde ne olduğunu anlayabilmesi için çantanın
üzerine referans resmi olarak evadan t, l, z ve kare şekilleri kesilir.
HAZIRLAYAN:OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 3.SINIF ÖĞRENCİSİ EBRU
KILINÇLI
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder