16 Mayıs 2018 Çarşamba

BECERİ KİTABI





Materyalin Adı: Beceri kitabı- sayılar ve şekiler
Yaş Grubu: 4-5 yaş

Kazanım Göstergeler:
BİLİŞSEL ALAN
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. 
Sıra bildiren sayıyı söyler.
10a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan önce gelen sayıyı söyler.
10a kadar olan sayılar içerisinde bir sayıdan sonra gelen sayıyı söyler.
Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler. 

Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir. 
Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri: Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır. 
Kazanım 12: Geometrik şekilleri tanır.
Göstergeleri:
Gösterilen geometrik şeklin ismini söyler.
Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. 
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri: Nesneleri üst üste dizer.
Nesneleri yan yana dizer.
 Nesneleri takar.
Nesneleri çıkarır.

Kişi Sayısı: 1 kişi

Geliştirirken Kullanılan Araç Gereçler: Sayfalar için renkli mukavva, farklı renklerde polarlar ( yeşil, siyah, kırmızı) çeşitli renk ve şekilde düğmeler, renkli çıktılar 8 çıktılarda rakam kadar nesneler var 1 rakamında bir tane güneş vb.) yastıkların içini doldurmak için elyaf, sayı kalıpları ( 0-9 arası) farklı renklerde keçeler, ince plastik olmayan lastikler, çok büyük olmayan düğmeler, çırt çırtlar, çıtçıtlar

Materyalin Parçaları: kitabımızın ilk sayfasını örnek sayfa olarak yaptım bu sayfada içi elyaf dolu yastıklar var ve üzerlerine rakamlar var altta kalan kısımda ise üstteki rakam kadar düğme ya da pul var yastığın uç kısmında bulunan cırtcırtlarla öğrenci elindeki yastığı ilk sayfadaki uygun nesnenin üzerine cırtcırta yapıştırır. 2. Sayfamızda keçelerden oluşan şekiller var( üçgen, daire, dikdörtgen, kare). Her şekilden ikişer tane var öğrenci sayfanın yanında bulunan keseden lastikleri alarak iki şeklin de üzerinde bulunan düğmeleri kullanarak şekilleri eşleştirir.3. sayfamızda ise kahverengi bir saksımız var bu saksının içinde şeritler sabit şekildedir. Her şeridin ucunda çiçek yaprağı şeklinde keçeler var ve bu keçelerin üzerinde bir rakam bulunmaktadır. Saksının üzerinde ise sarı keçeden bir daire sabittir. Dairenin etrafında ve rakamların bulunduğu keçelerin altında çıtçıtlar bulunmaktadır. Öğrenci çıtçıtlar yardımıyla rakamları sırasıyla dairenin etrafına uygun yere yerleştirir.4. sayfamızda ise bir kesenin içinde şekiller bulunmaktadır öğrenci bu şekilleri düğmeler yardımıyla sayfada ki gölgeleriyle eşleştirir. 5. Sayfamızda ise keçeden yapılmış bir vinç bulunmaktadır. Vincin altında karışık halde rakamlar bulunmaktadır. Vincin kolunda bulunan hareketli çengeli ile öğrenciler karışık şekildeki rakamları sırasıyla toplayarak sayfanın üst kısmına sırasına uygun olarak dizer.

Materyalin Yapılışı: Keçeden küçük yastıklar dikilir ve içine elyaf konur. Yapılan yastıklar kalın keçe üzerine dikilir. Yastıklar üzerine sayılar dikilir ve yastık altına o sayı kadar nesne resmi yapıştırılır. Kapak sayfası için tavşan ve şapka kalıbı keçe üzerine çizilir ve kesilir. Kesilen kalıplar yapıştırılır. Kitabın ismi keçelerle yazılıp yapıştırılır.

Materyalin Kullanılışı: Öğrenci masaya oturur ya da ayakta da olabilir. Sayfalardaki becerileri o gün öğrenilen ya da tekrar edilen kavrama uygun olarak pekiştirme adına kullanılabilir. Sayılar ve şekillerle eşleştirme sıralama çalışmaları yapılabilir.

HAZIRLAYAN: SİNOP ÜNİVERSİTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 3. SINIF ÖĞRENCİSİ NAZMİYENUR AKBULUT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder