MATERYALİN ADI: Hayvanlarla Tabu Oynayalım
YAŞ GRUBU: 4-6 Yaş
KAZANIM VE GÖSTERGELER:
BİLİŞSEL GELİŞİM:
·
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Dikkat
edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
·
Kazanım 5: Nesne/ varlıkları gözlemler.
Nesne/varlığın adını
söyler.
·
Kazanım 6: Nesne veya varlıkları özelliklerine
göre eşleştirir.
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları gölgeleri veya resimleriyle eşleştirir.
·
Kazanım 8: Nesne veya varlıkların özelliklerini
karşılaştırır.
Nesne/varlıkların
sesini ayırt eder, karşılaştırır.
DİL GELİŞİMİ:
·
Kazanım 1: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını
kavrar.
Sözel yönergeleri yerine getirir.
·
Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Dinlediklerinde yeni
olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
·
Kazanım 10: Görsel materyalleri okur.
Görsel materyalleri
inceler.
Görsel materyalleri
açıklar.
·
Kazanım 12: Yazı farkındalığı geliştirir.
Gördüğü yazının ne ile
ilgili olduğunu tahminen söyler.
MOTOR GELİŞİM:
·
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren
hareketleri yapar.
Nesneleri takar/çıkarır.
SAYISI (KAÇ KİŞİ
OYNAYABİLİR):
- İki kişi ile oynanması uygundur. Ayrıca yetişkin desteği de gerekmektedir (okunması geren
GELİŞRİRKEN
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Renkli
mukavva
Renkli kağıtlar
Renkli hayvan resimleri (çizim)
Yapıştırıcı, makas
Asetat kalemi
Bir adet zar
2 adet oyuncak penguen
Küçük halkalar
MATERYALİN PARÇALARI:
- 22 adet 15x15 cm boyutunda üzerinde renkli hayvan resimlerinin olduğu kartlar
- 2 tane mukavvanın birleştirilmesiyle elde edilen, oyunun üzerinde oynandığı alt zemin
- Bir adet zar
- 2 adet oyuncak penguen
MATERYALİN KULLANIŞI:
- İkiye katlı olan alt zemin açılır. Kartlar karıştırılarak ters bir şekilde zemin üzerindeki yerine konur.
- Her çocuk farklı renkteki iki oyuncak penguenden birini seçer ve başlangıç noktasına koyar. İlk başlayan çocuk en üstteki kartı alır ve yönergelerden kartta hangi hayvanın resmi olduğunu tahmin etmeye çalışır.
- Çocuk karttaki hayvanı eğer doğru tahmin eder ise zar atar ve gelen sayı kadar zemindeki kareler üzerinde ilerler. Vardığı kare de ‘çift ayak zıpla, tek ayak zıpla’ gibi herhangi bir yönerge yer alıyorsa çocuk bu yönergeyi yerine getirir.
- Sonrasında oyun sırası diğer çocuğa geçer ve oyun bu şekilde devam eder. Sonuncu kareye ilk ulaşan çocuk oyunu ilk bitirendir.
HAZIRLAYAN: SİNOP ÜNİVERSİTESİ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ 3. SINIF ÖĞRENCİSİ KADER ÖZBEY
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder